fredag 4. november 2011

Ferdigstilt litt av hvert

Hvor blir det av dagene..? Har fått gjort ferdig en liten figur og heklet noen pulsvarmere. Pulsvarmerene har allerede fått nye eiere :) 

Mønsteret til pulsvarmerene er en blanding av mange ulike varianter jeg har sett, men jeg har gjort min egen vri. Jeg liker at de sitter godt inntil både rundt håndleddet og hånden så jeg lager dem litt smale rundt håndleddet og utvider dem over hånden. 


Figuren er et forsøk på Bad Monkey sitt fine Ape som hun er så snill og deler mønsteret på helt gratis :) Selv om den ikke ble helt som jeg hadde tenkt så var mottakeren veldig fornøyd og da er vel alt bra :)

Har også fått gjort ferdig en monsterbukse. Brukte nok litt for tykk tråd til maskestingene, men tror ikke jeg gjør det på nytt. Det får heller bli annerledes på neste bukse :) 


Pulsvarmere:
Mønster: Sterkt inspirert av blant annet Hobbyuglas fine oppskrift :)
Garn: Tynn alpakka fra Du store alpakka
Heklekrok: 3
Størrelse: Small dame

Blomsten tar utgangspunkt i noe slik, ihvertfall noe lignende. Den hvite kanten og blomsten og er laget av restegarn av ukjent merke

Figur:
Mønster: Bad Monkey sitt
Garn: Bomullsgarn rester
Heklekrok: 3,5

Monsterbukse:
Mønster: Tatt utgangspunkt i dette, men har endret antall masker og omganger en goood del. Hva er det med det at en ikke kan følge oppskriften slik den står..?
Garn: Baby ull (100% merino)
Strikkepinne: 3,5
Størrelse: ca 2 år



2 kommentarer:

  1. Så fine ting.
    Monsterbuksen var skikkelig kul! :O)

    SvarSlett
  2. Tjoheipådeg på en fredag! Takk for kommentarer inne hos meg, nå fikk jeg endelig tatt en tur til deg. Fiiin blogg da, og fine ting, kommer garantert tilbake! Ha ei fortreffelig helg!

    SvarSlett