mandag 28. november 2011

Gjør ting jeg ikke kan

Dagene flyr fort og vi er allerede inne i adventstiden. En koselig, men tidvis litt stressende tid. Jeg har som vanlig tjuvstartet på julegavehandlingen, og har ikke så mange igjen før jeg er klar. Hater overfylte butikker i desember hvis handlelisten min er for lang, men siden jeg kun har noen få igjen er det litt koselig å ta en tur ut. Håper det blir tid til en liten cafetur også :) Det blir ikke så mange hjemmelagede gaver i år, men satser på fler av den sorten neste år.

Siden sist har jeg forsøkt å bli venn med symaskinen. Vi har en trøblete historie og har tidligere vært uvenner før jobbingen er startet. Har vel nesten ikke tatt i en symaskin etter ungdomsskolen for å være ærlig, men nå fant jeg ut at jeg skulle sy en sakkosekk/sittestol som julegave. Valgte den største størrelsen og jammen ble den stor! Stor nok til en voksen, veldig god og allerede høyt elsket. Den er ikke helt ferdig enda for dekoren mangler, men siden den nye eieren har allerede oppdaget gaven sin og er så strålende fornøyd så klarer jeg ikke å gjemme den. (Den er ikke så lett å gjemme heller pga størrelsen). Mønster og alt jeg trengte er fra Stoff og stil. Og den var kjempegrei å sy!!


I tillegg til sakkosekken/sittestolen så har jeg sydd meg en strikketøypose. Det er så greit å ha når en skal ha med seg et strikk el i vesken. Sydde en til en venninne også som jeg skal fylle med litt småting og gi i julegave :) Så fikk jeg sydd i for i heklekrokmappe jeg har laget, og jeg har laget "votte fangere" :) Veldig kjekke når små hender ikke vil ha på votter og mor ønsker at vottene ikke skal forsvinne :) Er superfornøyd!

Heklekrokmappen er laget etter Bekki Bjarnoll sin oppskrift som hun er så snill og deler helt gratis med oss på bloggen sin! Tusen takk :)

1 kommentar: